A helyzet '81-elején az volt, hogy az Újrókus nevű lakótelep igen előrehaladott állapotban volt és rohamosan épült. Ez akkor még csak a mai Rókusi krt. külső oldalát jelentette. A Csongrádi sgt-tól a Szatymazi u-ig kész volt illetve épült a lakótelep a Csongrádi felől. (A Makkosházi krt-at valamint a Rókusi krt-at a Körtöltés u-ig akkor még Északi krt-nak nevezték, a Körtöltés u. és a Kossuth L. sgt között meg Ilona u-nak.) Ennek a nagy területnek a tömegközlekedését ekkor a 80A-s busz illetve az 5-ös trolipótló jelentette. Adta magát, hogy az ellátatlan területeket az Ilona u-n keresztül kapcsolják be a buszhálózatba. Csakhogy az Ilona u-t előbb le kellett aszfaltozni (ez és az egész Északi krt. egy kis 2x1 sávos utacsaka volt még ekkor).
 
'81. február elején jelentették be, hogy új járatot fognak indítani Rókusváros - Mars tér - Honvéd tér viszonylatban. Az új, 87-esre számozott járat 1981. április 4-én indult el. Az útvonala következő lett: Rókusváros (kb. a Brendon és a McDonald's környékén fordult meg, tovább nem mehetett az épülő víztorony miatt) - Ilona u. - Kossuth L. sgt. - Párizsi krt. - Londoni krt. - Moszkvai krt. - Petőfi S. sgt. - Földváry u. - Honvéd tér. Így teremtett kapcsolatot Újrókusról a Mars térrel és a Belvárossal is. Megállói a következők voltak: Rókusváros vá., Ruhagyár, Mars tér, Kálvária sgt., Honvéd tér. Talán megállt a rókusi templomnál illetve a Petőfi S. sgt. és a Nagykörút kereszteződése környékén is, de ennek egyelőre nem lelem nyomát. A járat egész nap 20 percenként közlekedett.
 
Az akkoriban szokásos építkezések nem kerülték el a 87-es nyomvonalát sem, bár elterelni nem kellett a járatot (májustól az épülő trolivonal miatt a Kossuth L. sgt. és a Nagykörút kereszteződésében majd tovább a Mars téren a jelzőlámpák portálszerkezeteit építették át, szeptemberben a Kossuth L, sgt. és a Vásárhelyi P. u,. kereszteződésben a villamossíneket). Ezeken kívül amíg csak létezett, ezzel ja járattal különösebb izgalmas dolog nem történt.
Aztán október 10-én elindult a meghosszabbított 5-ös troli a Vértói (akkor Öthalmi) útig. Ezzel együtt megszűnt minden addigi 80-as buszjárat a két munkásjárat (M81, M82) kivételével (80, 80A, 80G, 87), viszont ez a nap a 83-as születésnapja is, ami tekinthető a rövid életű 87-es reinkarnációjának.
 
Szóval néhány nap helyett inkább néhány hónapig (6 hónap és 1 hét) létezett Szegeden 87-es jelzésű buszjárat. Ez volt városunkban az egyik legrövidebb ideig létezett járat.

2015.09.03.
Hozzászólások

Szóljon hozzá

Név:
E-mail:
Az e-mail cím nem jelenik meg az oldalon
Hozzászólás:


Ingyenes honlapkészítő


Keresés

Üzenőfal



Új üzenet:
Név:

Üzenet:



Hírek



Szavazás



Ez a weboldal a www.oldalunk.hu honlapkészítővel készült. | Adatvédelmi tájékoztató