6-os trolipótló autóbusz története
 
1981.május 10.
Indulás. Útvonala a következő: Öthalmi u. - Északi krt. - Csongrádi sgt. - Szent István tér - Szent Mihály u. - Lenin krt. - Vidra u. - Kossuth L. sgt. - Bocskai u. - Szent István tér - Csongrádi sgt. - Északi krt. - Öthalmi u.
A 6-os a Tündér u-ig minden troli- és autóbusz megállóhelyet használt, majd a Csongrádi sgt. 2., Kálvin tér, vissza a Szt. István tér 8-10. előtt állt meg. A menetrendje a következő volt: munkanap 4.30-8.30 10p, 8.30-12.00 15p, 12.00-18.30 10p, 18.30-22.45 15p. Szabadnap 4.30-14.00 10p, utána üzemzárásig 15p, munkaszüneti napon egész nap 15p.

Hogy keltsek egy kis zavart is, itt van még néhány dolog az indulásról:
A "30 éves" erről Vidra u - Lomnici u. (Postagarács) viszonylatként ír. Az 1981-es kiadásaú Szeged-térképen meg Agyagos u. - Északi (Makkosházi) krt. - Csongrádi sgt. - Szt. István tér - Szent Mihály u. - Lenin krt. - Vidra u. - Szent István tér - ... - Agyagos u. útvonal látható. A térképen a járatok felsorolásánál meg az látható a 6-osra, hogy Kálvin tér - Északi városrész.
1982. május 25.
A Bercsényi u. egyirányúsítása a 6-os útvonalának változtatása miatt.
1982. június 6.
Nyomvonal-változás: Öthalmi út - Rókusi krt. - Csongrádi sgt. - Bercsényí u. - Madách u. - Vidra u. - Szent István tér - Csongrádi sgt. - Rókusi krt. - Öthalmi út. Az új útvonallal rövidült a menetidő, perceket nyertek.
1982. június 19.
Városi Tanács VB ülése: a 6-os troli még idén elkészül, a folytatásában az Aradi vértanúk teréig pedig trolipótlót indítanak.
1982. június 20.
Lakossági kérés: Ha már befelé menet a 6-os megáll a Bercsényi u-nál, és a Lechner téren, akkor kifelé miért nem áll meg sehol a Vidra u. és a Gém u. között? Kellene egy megálló az Osztrovszky u. környékén.
1982. július 23.
A szabadtéri játékok idején az  előadások után a 6-os trolipótlók a Hősök kapujától indultak.
1982. november 5. péntek
Elindul a 6-os trolibusz. Ezzel kapcsolatban megnövelték a Rózsa u-i áramátalakító teljesítménét, és elkészült a Vidra u-ban a végállomási helyiség. A beruházás 4,7 millió Ft-ba került. A kevéssé használt Bercsényi u-i megállót forgalombiztonsági okokból megszűntették. Az első kocsi a T6-281 psz-ú csuklós Ikarus volt (ismert a járművezető is).

2011.03.21.
Hozzászólások

Szóljon hozzá

Név:
E-mail:
Az e-mail cím nem jelenik meg az oldalon
Hozzászólás:
Booking.com

Ingyenes honlapkészítő


Keresés

Üzenőfal



Új üzenet:
Név:

Üzenet:



Hírek



Szavazás



Linkajánló

Ez a weboldal a www.oldalunk.hu honlapkészítővel készült.